Ο κορονοϊός έφερε στην επιφάνεια τα «υποκείμενα νοσήματα» του εκκλησιαστικού χώρου μας

Του Γιάννη Παπανικολάου – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Εκκλησία: Μία από τις καταστρεπτικές ιδιότητες του κορονοϊού είναι να φέρνει στην επιφάνεια τα υποκείμενα νοσήματα των ανθρώπων που προσβάλλονται, με αποτέλεσμα να εξασθενεί η άμυνα του οργανισμού και να καταβάλλεται.

Όμως ο κορονοϊός παρουσίασε την ιδιότητα αυτήν όχι μόνο στο ανθρώπινο σώμα, αλλά και στο πνευματικό, στην σύναξη των πιστών που θέλουμε να λεγόμαστε χριστιανοί και συνδεόμαστε, άλλος πολύ και άλλος λιγότερο, με την Εκκλησία.

Γιατί φυσικά η Εκκλησία, ως θεανθρώπινος οργανισμός, δεν προσβάλλεται από καμία πνευματική ασθένεια και παθογένεια, αλλά είναι μία, αγία, καθολική, αποστολική και τελεία, όπως τέλειος είναι και ο Ιδρυτής της, ο Χριστός.
Αυτή η Εκκλησία δεν επηρεάζεται από ανθρώπινα σφάλματα ούτε από αριθμητικά δεδομένα. Ακόμη και εάν μείνουν μόνο δύο άνθρωποι στον κόσμο, που να πιστεύουν σωστά και να τελούν την θεία Λειτουργία, αυτοί θα είναι η αληθινή Εκκλησία του Χριστού.

Όμως στον καθαυτό ανθρώπινο οργανισμό της Εκκλησίας μας ο κορονοϊός ανέδειξε εσωτερικές παθογένειες και ευπάθειες, που την ταλαιπωρούν.
Οι ασθένειες αυτές είναι ο νεοζηλωτισμός, ο φανατισμός, η μισαλλοδοξία, η έλλειψη διάκρισης, η ροπή προς την πλάνη, η υποκρισία.

Και ενώ αρχικά η Εκκλησία είχε το διακύβευμα πώς θα καταφέρει, απέναντι σε μία εχθρική απέναντί της Πολιτεία και κομματική πλειονότητα (ΣΥΡΙΖΑ,ΚΚΕ, ΜΕΡΑ25 δεν παρέλειπαν να βάλουν εναντίον της), να κρατήσει τους ναούς της ανοικτούς, όταν η στάση της Πολιτείας έγινε ανεκτικότερη και έπαυσε η συσπείρωση του εκκλησιαστικού χώρου απέναντί της για το άνοιγμα των ναών, με την επάνοδο σε κάποιαν κανονικότητα, ο κορονοϊός ανέδειξε τα υποκείμενα νοσήματά μας.

Είδαμε φανατισμό, στον οποίο δεν μπορεί να υπάρχει ο Θεός.
Είδαμε έλλειψη ανοχής απέναντι σε όσους έχουν διαφορετικές απόψεις από εμάς.
Είδαμε έναν Μητροπολίτη να πιστεύει στα λόγια του δαίμονα, που έβγαιναν από το στόμα μιας δαιμονισμένης.
Είδαμε μοναχικές αδελφότητες να διώχνουν κάποιους προσκυνητές επειδή είχαν δεχθεί το εμβόλιο του σατανά, αλλά να καλοδέχονται αυτούς που είχαν το ίδιο «σατανικό» εμβόλιο, αλλά έτυχε να είναι και σημαντικοί δωρητές και ευεργέτες τους.

Και αυτό γιατί; Γιατί μπήκε η πλάνη να αποτιμηθεί ένα ιατρικό θέμα ως πνευματικό.
Η πλάνη που οδήγησε σε αντιχριστιανική συμπεριφορά και εν τέλει σε υποκρισία.
Κυρίως όμως είδαμε να χάνεται, να πεθαίνει πολύς κόσμος της Εκκλησίας άδικα.

Ας ελπίσουμε ότι τα χειρότερα έχουν παρέλθει και δεν είναι μπροστά μας.
Γιατί το εμβόλιο δεν είναι το διαβολικό σφράγισμα, που φώναξε η δαιμονισμένη, αλλά ο κίνδυνος, λόγω εσωτερικών παθογενειών, να εισέλθει το σχίσμα στην Εκκλησία μας, που, κατά τους Πατέρες της, είναι η μεγαλύτερη αμαρτία που μπορεί να κάνει κάποιος.