Μετά ἀπό ἕνα μεγάλο διάλειμμα ἐπανέρχομαι με δύο θλιβερές εἰδήσεις, η πρώτη ἀφορᾶ καί την Πατρίδα μας κι ἄς μήν φαίνεται καί η δεύτερη την Ἀφρική ποὺ κάποιοι ὀνομάζουν Ἤπειρο του μέλλοντος. Ἔχω την αἴσθηση πώς ξαναζούμε το 1204 που οἷ Σταυροφόροι ἀντὶ νά ἐλευθερωνόσουν τούς ἁγίους τόπους σκλαβῶσαν το Βυζάντιο.
Η πρώτη.
Ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος, συνελθοῦσα σήμερον, Δευτέραν, 9ην Μαΐου 2022, ὑπό τήν προεδρείαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, συνεζήτησε διεξοδικῶς τό ἐκκλησιαστικόν θέμα τῶν Σκοπίων, καί, ἀξιολογήσασα εἰς τελικήν φάσιν τήν ὑποβληθεῖσαν τῇ Μητρί Ἐκκλησίᾳ ἔκκλητον προσφυγήν τῆς ἐκεῖσε Ἐκκλησίας, ὡς καί τάς ἀλλεπαλλήλους ἐκκλήσεις τῆς Πολιτείας τῆς Βορείου Μακεδονίας, ἀπεφάσισε τά ἑξῆς:
1) Δέχεται εἰς εὐχαριστιακήν κοινωνίαν τήν Ἱεραρχίαν, τόν κλῆρον καί τόν λαόν τῆς ὑπό τόν Ἀρχιεπίσκοπον κ. Στέφανον Ἐκκλησίας ταύτης, θεραπεύουσα τήν πληγήν τοῦ σχίσματος, καί ἐπιχέουσα εἰς τό τραῦμα τῶν ἐκεῖσε ἀδελφῶν ἡμῶν Ὀρθοδόξων "ἔλαιον καί οἶνον". Πρός τοῦτο ἐκδίδεται καί ἡ σχετική Πατριαρχική καί Συνοδική Πρᾶξις.
2) Ἐπαφίησιν εἰς τήν Ἁγιωτάτην Ἐκκλησίαν τῆς Σερβίας τήν ρύθμισιν τῶν μεταξύ αὐτῆς καί τῆς ἐν Βορείῳ Μακεδονίᾳ Ἐκκλησίας διοικητικῶν θεμάτων, ἐν τῷ πλαισίῳ ἀσφαλῶς τῆς ἱεροκανονικῆς τάξεως καί ἐκκλησιαστικῆς παραδόσεως.
3) Ἀναγνωρίζει ὡς ὄνομα τῆς Ἐκκλησίας ταύτης τό "Ἀχρίδος" (νοουμένης τῆς περιοχῆς τῆς δικαιοδοσίας αὐτῆς μόνον ἐντός τῶν ὁρίων τῆς ἐπικρατείας τοῦ κράτους τῆς Βορείου Μακεδονίας), ὡς ὑπεσχέθη ἐγγράφως πρός τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον καί ὁ Προκαθήμενος αὐτῆς, ἀποκλείουσα τόν ὅρον "Μακεδονική" καί οἱοδήτι ἄλλο παράγωγον τῆς λέξεως "Μακεδονία".
Τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον συνεχίζει νά ἐνδιαφέρεται διά τήν αὔξησιν, πρόοδον καί εὐστάθειαν τῆς ἐκκλησιαστικῆς ταύτης ὀντότητος τῆς Ἀχρίδος, ὡς ἔπραξε διά μέσου τῶν αἰώνων δι᾿ ὅλας τάς κατά τόπους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας, ὡς "τό πανδοχεῖον τῆς ἀγάπης, ἡ πηγή τῆς εὐσεβείας τοῦ Γένους τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν" (Δράμας Παῦλος).
Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 9ῃ Μαΐου 2022
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας
τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου
Η δεύτερη.
Σημαντική Πατριαρχική Εγκύκλιο αφορώσα στην αντικανονική, ανάδελφη, ανιστόρητη και εκδικητική προσπάθεια εισβολής της Ρωσικής Εκκλησίας στην εν Αφρική Κανονική δικαιοδοσία του Πρεσβυγενούς Πατριαρχείου Αλεξανδρείας κατόπιν της αναγνωρίσεως εκ μέρους του Μακαριωτάτου Προκαθημένου Αυτού, Πάπα και Πατριάρχου κ.κ.Θεοδώρου Β', της Κανονικώς παραχωρηθείσης Αυτοκεφαλίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην τοπική Εκκλησία της Ουκρανίας, διά του οικονομικού δελεασμού των γηγενών Εφημερίων αρχικώς και εν συνεχεία διά της αποστασία Ενοριακών Κοινοτήτων μετά των Ναών και λοιπών περιουσιακών στοιχείων αυτών από το Παλαίφατο Πατριαρχείο εξαπέλυσε σήμερα, 9η Μαΐου ε.ε. η ΑΘΜ προς τους Επαρχιούχους Αρχιερείς του Θρόνου δίνοντας σαφείς οδηγίες περί του χειρισμού του ως μη ώφελε αναφανέντος αυτού προβλήματος.
Ακολουθεί παρακάτω το κείμενο της Εγκυκλίου: