Φωτογραφία ἀπὸ τὴν ἐπίσκεψιν τοῦ Μητρ. Σπάρτης Εὐσταθίου (27 Ἰουλίου 2022), εἰς τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον, συνοδευομένου ἀπὸ τὸν μετέπειτα Ἐπίσκοπον Λακεδαιμονίας Θεόφιλον.
Εὐτελίσθη ὁ Μητροπολίτης Σπάρτης καί Μονεμβασίας μέ τάς ὑποδοχάς τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου
Χριστόδουλος, θῦμα τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου ὑπαιτιότητί του
Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Τραμπούλης, θεολόγος
Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος εἶναι γεγονός ὅτι κινεῖται ἀπροκάλυπτα ἀλλά καί προκλητικά. Στήν ἐναρκτήρια ὁμιλία του στήν σύναξη τῶν ἐπισκόπων τοῦ Πατριαρχείου τήν 1η Σεπτεμβρίου 2018, γιά νά τονίση ὅτι δέν ὑπάρχει Ὀρθοδοξία χωρίς τό Πατριαρχεῖο χρησιμοποίησε τόν λόγο τοῦ κοιμηθέντος Μητροπολίτη Γορτύνης καί Ἀρκαδίας Κυρίλλου, ὁ ὁποῖος εἶχε πεῖ ὅτι «Κατά καιρούς ἀντιμετωπίζουμε δυσκολίας καί πειρασμούς, καί τοῦτο ἐπειδή λελανθασμένως τινές νομίζουσιν ὅτι δύνανται νά ἀγαπήσουν τήν Ὀρθόδοξην Ἐκκλησίαν ἀλλ’ οὐχί καί τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον, ἀγνοοῦντες ὅτι αὐτό ἐνσαρκώνει τό γνήσιο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος… ἐν αὐτῷ ζωή ἦν, καί ἡ ζωή ἦν τό φῶς τῶν ἀνθρώπων…». Ἡ ἀρχή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἶναι τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, “ἐν αὐτῷ ζωή ἦν, καί ἡ ζωή ἦν τό φῶς τῶν Ἐκκλησιῶν”». Δηλαδή, τό κακόδοξο Πατριαρχεῖο εἶναι τό φῶς τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ἐάν εἶναι δυνατόν!
Πλαστογραφημένη ἑρμηνεία τοῦ 28ου Κανόνος
Εἶναι γεγονός ὅτι τό Φανάρι κινεῖται ἀνεξέλεγκτα καί ἀδίστακτα μέ στόχο νά ἐπιβάλη παπικό πρωτεῖο καί νά καθ’ ὑποτάξη κάτω ἀπό τό σκῆπτρο του ὅλες τίς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες καί αὐτό μέ τήν πλαστογραφημένη ἑρμηνεία τοῦ 28ου Κανόνα τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ἔτσι, ὅπως ἄλλοτε ἡ παλαιά Ρώμη μέσα ἀπό τήν ψευδο-Κωνσταντίνεια δωρεά καί τίς ψευδο-Ἰσιδώρειες Διατάξεις ἐπέβαλε πρωτεῖο ἐξουσίας σέ ὁλόκληρη τήν Ἐκκλησία, κατ’ ἀνάλογο τρόπο κινεῖται καί σήμερα τό Πατριαρχεῖο. Ἀλλά καί μέ τήν αὐτόβουλη προσθήκη στόν τίτλο του τοῦ ἐπιθέτου “Οἰκουμενικός”, προσπαθεῖ νά στήση ἕνα δεύτερο Βατικανό στίς ἀκτές τοῦ Βοσπόρου καί νά καταστήση ὑπό τήν δικαιοδοσία του ὅλη τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Ἄλλωστε, ἔκφραση αὐτῆς τῆς ἄμετρης ἐπιδιώξεώς του εἶναι καί ἡ σχεδόν καθημερινή ἐμφάνιση τοῦ Πατριάρχου στά μέσα ἐνημέρωσης, πού τόν παρουσιάζουν ὅτι δῆθεν εἶναι ὁ προκαθήμενος ὁλόκληρης τῆς Ὀρθοδοξίας.
Στά πλαίσια αὐτῆς τῆς χωρίς ὅρια φιλοδοξίας του ἀναπτύσσονται βαθμιαῖα καί σέ ὅλη τήν ἐκτασή τους καί οἱ δραστηριότητές του στόν χῶρο τῆς δικαιοδοσίας τῆς Αὐτοκέφαλης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἔχει ἐπισημανθῆ ὅτι στίς προηγούμενες δεκαετίες προσπαθοῦσε μέ κάθε τρόπο νά εἰσχωρήση καί νά ὑποσκελίση τόν Προκαθήμενο τῆς ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας, μέ τό νά προσαρτήση τίς Μητροπόλεις καί τούς Μητροπολίτες τῆς βορείου Ἑλλάδος, νά ἐγκαταστήση Πατριαρχικό κέντρο στό λεκανοπέδιο τῆς Ἀττικῆς καί ἀπό ἐκεῖ νά ἐκπέμπη κατευθύνσεις καί νά ἐκμεταλλεύεται τά ἑλληνικά μέσα ἐνημέρωσης ὑπέρ αὐτοῦ.
Γιά αὐτό ἄλλωστε καί ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σεραφείμ (Τίκας) δέν εἶχε ἐπιτρέψει ἀπό τήν ἐκλογή τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου, τό 1991, ἕως τήν κοίμησή του, τό 1998, νά ἐπισκεφθῆ τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, διότι γνώριζε πολύ καλά τόν καταστρεπτικό του ρόλο στήν Ἐκκλησία. Καί μάλιστα, ὁ τότε πρωθυπουργός Κωνσταντῖνος Μητσοτάκης, πατέρας τοῦ νῦν πρωθυπουργοῦ, μέ κάθε τρόπο ἀπέρριπτε τήν ἐκλογή Βαρθολομαίου Ἀρχαντώνη, στό τέλος ὅμως ὑπετάγη στίς ἐντολές τῶν ὑπερατλαντικῶν ἀφεντάδων του. Γιά αὐτό τόν προφανέστατο λόγο καί ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης οὐδέποτε ἐπισκέφθηκε ἐπισήμως τό Φανάρι. Μόνον ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἐπεδίωκε ἀκρόαση στά διάφορα σημεῖα πού ἐπισκεπτόταν ὁ πρωθυπουργός, ὅπως στό Ντουμπάι. Ἐπίσης κατὰ τὴν σύνταξη τοῦ ἐπιβατηρίου λόγου τοῦ Ἀρχ. Χριστοδούλου, σύμβουλός του ἀπαίτησε νὰ διαγραφῆ ἡ ἄμεσος ἐπίσκεψη στὸ Φανάρι, ἀλλὰ ἐκεῖνος εἶχε ἀρνηθῆ. Ἔτσι, μέσα σέ αὐτό τό μακρῆς πνοῆς πρόγραμμα τοῦ Πατριάρχη, νά εἰσχωρήση δηλαδή καί νά ὑποσκελίση τόν Προκαθήμενο τῆς ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας, ἐντάσσονται οἱ συχνές καί πυκνές πολυήμερες παρουσίες του στίς ἑλληνικές Μητροπόλεις.
Σήμερα πιά ὄχι μόνον ἔχει ἐγκατασταθῆ Πατριαρχικό κέντρο στήν Ἀττική καί ὁ Προκαθήμενος τοῦ Φαναρίου ἐπισκέπτεται τίς ἑλληνικές Μητροπόλεις ἀπό τήν μία ἄκρη τῆς Ἑλλάδος ἕως τήν ἄλλη, ἀλλά καί τά μέσα ἐνημέρωσης ἀσχολοῦνται ἀποκλειστικά μέ τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως καί τόν Προκαθήμενό του. Ἐνῶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος παρουσιάζεται ὡς δευτερεῦον πρόσωπο, ὡς κομπάρσος, στήν προσπάθεια τοῦ Πατριάρχη νά ἀποκτήση ἡγετικό ρόλο.
Ἔτσι, δέν περνάει δίμηνο πού ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἐπισκέπτεται τίς Μητροπόλεις τοῦ λεκανοπεδίου Ἀττικῆς. Τελευταία φορά ἦταν τόν περασμένο Σεπτέμβριο, ὅταν εἶχε ἐπισκεφθῆ τίς Ἱ. Μ. Πολυανῆς καί Κιλκισίου, Θεσσαλονίκης καί στήν συνέχεια κατέβηκε στήν Ἀθήνα, ἐπισκεπτόμενος τήν Μητρόπολη Νέας Σμύρνης. Δύο μῆνες μετά, ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ξανά ἐπισκέπτεται τίς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τῆς Νέας Ἰωνίας, Περιστερίου καί κατεβαίνει στό ἄλλο ἄκρο τῆς ἑλλαδικῆς ἐπικράτειας, στήν Μητρόπολη Σπάρτης.
Μάλιστα, ὁ Μητροπολίτης Σπάρτης Εὐστάθιος σέ ἐγκύκλιο πού ἐξέδωσε μέ ἀφορμή τήν ἐπίσκεψη, μεταξύ τῶν πολλῶν ἀναφέρει γιά τούς Φαναριῶτες ὅτι «παραμένουν ὁ Πατριάρχης, οἱ Ἐπίσκοποι καί οἱ Κληρικοί πού ἐκλήθησαν ἀπό τήν πρόνοια τοῦ Θεοῦ νά φυλάσσουν πνευματικές Θερμοπύλες καί τά τραύματα καί τά θαύματα τοῦ Γένους μας»! Πραγματικά δέν αἰσθάνεται ὁ Σεβασμιώτατος τίς εὐθύνες του ἀπέναντι στήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, στόν πιστό λαό καί τόν Γέροντα Ἐπιφάνιο Θεοδωρόπουλο, πού ἀγωνίσθηκε νά τόν κάνη ἐπίσκοπο; Ἀπαρνεῖται τήν ἀρχιερατική του συνείδηση;
«Αὐτοί ἐκεῖ στόν Βόσπορο εἶναι ἀνύπαρκτοι χωρίς ποίμνιο, Παράδοσι καί πατριωτικό φρόνημα. Εἶναι ὅλοι τους ἀσήμαντοι τιτουλάριοι. Ἐμεῖς δέν μιλᾶμε γιά λόγους ἐθνικούς καί αὐτοί τό ἔχουν σηκώσει μπαϊράκι καί ἀνακατεύουν μέ ἀνοχή μας τά θέσμια τῆς Ρωμιοσύνης» (πατήρ Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος).
Ὅμως, ἐάν ὄντως ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος φυλάττει Θερμοπύλες στήν Πόλη, γιατί ἐπί τῶν ἡμερῶν του ἡ Ἁγία Σοφία ἔγινε τζαμί, γιατί δέν λειτούργησε κατά τήν παρουσία του στήν Σπάρτη στόν Μυστρά, ἐκεῖ πού ὁρκίσθηκε ὁ τελευταῖος αὐτοκράτορας τοῦ Βυζαντίου, μήπως φοβήθηκε τίς ἀντιδράσεις τῆς Ἄγκυρας; Γιατί δέν διαμαρτυρήθηκε ἐγκαίρως γιά τά ἔκτροπα τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων τοῦ Παρισιοῦ 2024, κάτι τό ὁποῖο ἔκανε ὁ πρόεδρος Ἐρντογκάν καί οἱ ἀλλόθρησκοι τοῦ Ἰράν.
Ὁ Πατριάρχης ἁλωνίζει ὅλην τήν Ἑλλάδα καί ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος εἰς πλήρη ἀφασίαν
Τήν ἴδια στιγμή, ἐνῶ ὁ Πατριάρχης ἁλωνίζει ὅλη τήν Ἑλλάδα, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, εὑρισκόμενη σέ πλήρη ἀφασία οὔτε δραστηριοποιεῖται στό ὀργανωμένο σχέδιο τοῦ Φαναρίου οὔτε ἀντιδρᾶ οὔτε ἐνημερώνει τόν λαό τοῦ Θεοῦ σχετικά μέ τό τί ἀποσκοποῦν οἱ συνεχεῖς παρουσίες τοῦ Πατριάρχη στίς ἑλληνικές Μητροπόλεις. Ἁπλά παρακολουθεῖ τήν εἰσβολή καί ὄχι μόνον δέν ἀντιστέκεται, ἀλλά ἀκόμη καί ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν παραμένει ἀνύπαρκτος.
Ἀλλά καί ὁ πρώην Ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος παρ’ ὅτι εἶχε προσπαθήσει νά ἐπιλύση τό πρόβλημα, τελικά ὅμως λειτούργησε ἀπερίσκεπτα, μέ ἀποτέλεσμα νά ταπεινωθῆ. Ὅταν εἶχε ἐπισκεφθῆ τό Φανάρι, μετά τήν ἐνθρόνισή του, παρά τίς ἀντιδράσεις τῶν στενῶν συνεργατῶν του, οἱ ὁποῖοι τοῦ ὑποδείκνυαν νά μή μεταβῆ, ἀνγκάσθηκαν ἅπαντες οἱ συνοδοί νά προσκυνήσουν κατά τό βαρβαρικό τυπικό ἐδαφιαία καί μπρούμυτα τόν Πατριάρχη, δηλαδή ὁ ἀρχιγραμματέας, κληρικοί καί λαϊκοί. Μάλιστα, οἱ τότε συνεργάτες τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου τοῦ ὑποδείκνυαν, μέ γραπτό δοκίμιο, πῶς θά ἀντιμετωπισθῆ τό πρόβλημα καί εἰδικά γιά τό Γραφεῖο τοῦ Πατριαρχείου στήν Ἀθήνα τοῦ ἐφιστοῦσαν τήν προσοχή ὅτι τό καταστατικό πρέπει νά ἀναφέρη ὅτι ὁ προϊστάμενός του δέν ἐπιτρέπεται νά εἶναι ἐπίσκοπος, γιά τό ὁποῖο δυστυχῶς δέν εἰσακούσθηκαν. Ἐπίσης, ὅτι στήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος πρέπει νά μνημονεύεται σέ ὅλη τήν ἑλλαδική ἐπικράτεια ὁ Ἀρχιεπίσκοπος καί ἡ Σύνοδος, πού καί αὐτό δέν ἀποδέχθηκε καί μάλιστα εἶχε προτάξει νά μνημονεύεται ἀντικανονικά καί ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως.
Ἀποτέλεσμα ἦταν, λόγω καί τῆς ἀβουλίας τῶν Μητροπολιτῶν τῆς Συνόδου τῆς Κωνσταντινουπόλεως, νά κηρυχθῆ ἀπό τόν Πατριάρχη, μέ μία μεσαιωνικοῦ τύπου συνεδρίαση, σέ ἀκοινωνησία, ἡ ὁποία μάλιστα εἶχε μεταδοθῆ σέ ζωντανή σύνδεση τηλεοπτικῶς σέ ὅλο τόν κόσμο. Μέ τήν ἐπιστροφή του ἀπό το Φανάρι σέ συνάντηση μέ συνεργάτη του ὠριόταν καί φώναζε꞉ μαζί θά πετύχουμε, ἐννοώντας μέ τούς συνεργάτες του, μαζί θά ἀποτύχουμε καί βημάτιζε στό γραφεῖο του-τραπεζαρία, στό Μοναστηράκι. Τότε συνεργάτης τόν ἐπανέφερε στίς τραγικές του ἐπίλογες, λέγοντάς του ὅτι «Γιατί θά ἀποτύχουμε μαζί; Δέν εἴπαμε νά μή μεταβῆτε στό Φανάρι ὡς κατώτερος οἰκέτης. Γιά τό γραφεῖο τῶν Ἀθηνῶν δέν εἴχαμε πεῖ τί νά κάνετε; Μόνος σας τά ἐφαρμόσατε, ἀφοῦ σᾶς παγίδευσαν κάποιοι γέροντες Μητροπολίτες (ὁ Κορίνθου καί Μεσσηνίας), τώρα θά ὑποστῆτε τίς τρομερές συνέπειες καί κανείς δέν θά μπορῆ νά σᾶς βοηθήση καί οἱ ἐχθροί σας θά σᾶς εἰρωνεύωνται σαρκαστικά», κάτι τό ὁποῖο ἐπαληθεύθηκε! Αὐτά εἶχαν λεχθῆ τότε μεταξύ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου καί συνεργάτη του, καί τό πρόβλημα διαιωνίζεται μέχρι σήμερα καί ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἔχει τήν “αὐθάδεια” νά ὁμολογῆ δημόσια ὅτι δέν μπορεῖ νά ὑπάρχει Ὀρθοδοξία χωρίς τό Πατριαρχεῖο.
Ἐπισκοπικό δυναμικό διαθέτει ἄφθονο σήμερα ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ὅμως τό ἐρώτημα πού τίθεται εἶναι, τί ἐπισκοπικό δυναμικό διαθέτει; Δεσποτικές μίτρες παρατάσσει ἄνετα, κατά πλησμονή, ἀκόμα καί στά μικροπανηγύρια τῶν μικρῶν κωμοπόλεων τῆς πατρίδας μας, ὄχι ὅμως ἐκεῖνο τόν πνευματικό δυναμισμό, ὁ ὁποῖος ζωογονοῦσε καί δραστηριοποιοῦσε τούς ἐμπνευσμένους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας καί μεταφραζόταν σέ προσευχή, σέ φρόνημα ἐκκλησιαστικό, σέ καταγγελία τοῦ ψεύδους καί ἀντικανονικότητας. Στίς ἡμέρες μας ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἔχει ἀπολέσει τούς δυναμικούς ἡγέτες, τούς ποιμένες νά σηκώσουν τήν εὐθύνη τῆς διαποιμάνσεως καί νά στοιχηθοῦν στά ἴχνη τῶν ἁγίων Πατέρων.
«Κατηργήθη τό Αὐτοκέφαλο»
Ὁ μακαριστός Μητροπολίτης Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος Νικόδημος σέ δημοσίευμά του μέ τίτλο «Κατηργήθη τό Αὐτοκέφαλο» πρίν τριάντα χρόνια τόνιζε στήν Ἑλλαδική Ἐκκλησία꞉ «Τό ἐρώτημα εἶναι πηγαῖο. Καί δέν ἀπασχολεῖ μόνο τούς λίγους. Αὐτούς, πού ξημεροβραδιάζονται στά Συνοδικά δώματα. Βγαίνει καί ἀπό τά στήθη τοῦ λαοῦ. Αὐτοῦ τοῦ λαοῦ, πού ἀγαπάει τήν Ἐκκλησία, κρατάει μέ βαθειά εὐλάβεια στά χέρια καί στό θησαυροφυλάκιο τῆς καρδιᾶς τήν Ὀρθόδοξη Παράδοσι καί φοβᾶται τήν εἰσβολή ἐκείνων, πού κατοικοεδρεύουν “ἐν τόπῳ ἁγίῳ”, ἐκεῖ, πού ἤχησαν τά μηνύματα Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ἀλλά ἔχουν ἁλωθῆ ἀπό τό πνεῦμα τοῦ κόσμου καί εἶναι ἕτοιμοι νά προδώσουν την Συνοδικότητα τῆς Ὀρθοδοξίας, γιά νά ἀπολαύσουν λίγη Παπική δόξα. Ὅλοι αὐτοί ρωτοῦν. Μήπως ἔχει καταργηθῆ ἡ αὐτονομία τῆς ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας; Μήπως ἔχει παραδοθῆ τό τιμόνι τοῦ σκάφους στούς πλοηγούς τοῦ Βοσπόρου; Μήπως οἱ Ἕλληνες ἐπίσκοποι δέν δικαιοῦντα πιά νά ἔχουν γνώμη, ἀλλά εἶναι ὑποτελεῖς καί ὑποχρεωμένοι νά ὑποτάσσωνται τυφλά στήν νομενκλατούρα τῆς Κωνσταντινουπόλεως; Μήπως αὔριο θά δοῦμε νά πραγματοποιῆται τό πολυχρόνιο ὄνειρο, νά στήνεται τό ἀνώτατο διευθυντήριο στήν Ἑλλάδα καί νά περιέρχεται σέ δεύετερο ἤ σέ τρίτο πλάνο ἡ Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν καί ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος;».
Οἱ ποιμένες τῆς Ἑλλάδος ἔχουν καταστῆ ἄβουλοι τσοπάνιδες μέ γκλίτσα μόνον, χωρίς τό ποίμνιο, ἀφοῦ ὅλα τά ποίμνια τά ἁρπάζει ὁ παπίσκος Βαρθολομαῖος. Πῶς ἀνέχονται οἱ ποιμένες δουλικά αὐτήν τήν ἁρπαγή και μάλιστα τόν προσκαλοῦν μέ φανφάρες στίς μητροπόλεις τους;